اشک شفق

سروده ها و دلنوشته های علی اسماعیلی وردنجانی

اشک شفق

سروده ها و دلنوشته های علی اسماعیلی وردنجانی

بایگانی
پیوندهای روزانه
سه شنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۵۸ ق.ظ

واقعه غدیر خم

این خطاب آمد ز رب العالمین

ای رسول صادق القول و امین

آنچه را از آسمان آمد فرو
در غدیر خم تو با مردم بگو

گر در این ابلاغ کوتاهی کنی
عالمی را غرق گمراهی کنی

طبق فرمان خدای بی نیاز
خطبه ای را خواند با سوز و گداز

گفت: پیغمبر(ص) الا ای مسلمین
آیه ای آورده جبریل امین

هست ابلاغ رسالت شرح آن
با شما بگذارم آن را در میان

اهل عالم این علی(ع) بر من اخیّ است
من نبی اللهم او من را وصیّ است

این علی(ع) باشد امیرالمؤمنین
هم وزیرم باشد و هم جانشین

اوست چون هارون به موسای نبیّ
من نبی ام، جانشین من علی(ع) 

بر اساس نص قرآن کریم
امر فرموده خداوند رحیم

تا بگویم جانشین من علی(ع) است
بر تمام اهل عالم او ولیّ است

او که می خواهد بپردازد زکات
بذل انگشتر کند وقت صلات 

در تمام عصرها در هر دیار
او به مردم هست صاحب اختیار

او اولی الامر است است بر اهل جهان
واجب است از او اطاعت هر زمان

هر که نا فرمانی از  حیدر(ع) کند
دشمنی با شخص پیغمبر کند

آن که در تحت لوای مرتضاست
در حقیقت تابع امر خداست

هر چه من علم از خدا آموختم
علم خود بر مرتضی(ع) آموختم 

اولین مؤمن به الله و رسول(ع)
این علی(ع) بوده است و همتایش بتول(س)

در ره حق او فداکاری کند
این علی(ع) از حق طرفداری کند

او امام است و ولیّ مؤمنین
مقتدا و پیشوای متقین

این علی (ع) باشد امام ممتحن
بعد من افضل تر از هر مرد و زن

دشمنان او یکایک کافرند
مورد لعن خدای داورند

آگه از اسرار این قرآن علی(ع) است
عادل است و معنی میزان علی(ع) است

این محمد(ص) هر که را پیغمبر است
این علی(ع) او را امام و رهبر است

چون امام ما چنین ممتاز شد
یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد

 

  • ۰۰/۰۵/۰۵
  • علی اسماعیلی وردنجانی
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.